Co je člověk, pouhý člověk / What is man, a mere man
olej, plátno / oil, canvas 250 x 420 cm
Citace ze známých Šalamounových textů je myšlenkovým pozadím / paravánem / této jinak výhradně vizuální meditace – vyhovovala mně významová mnohoznačnost a neuchopitelnost této polohy dovolující vlastně nekonečnou řadu variací. Způsob vynechávání bílé plochy plátna sám o sobě napovídá další kroky, zvýraznění / podvědomého nebo chcete-li automatického / rukopisu má svůj účel v uvolnění imaginace. Myslím, že nějaký vzdálený odkaz na východní kaligrafii by zde byl docela na místě. Už jste si všimli jak okouzlení „japaneriemi“ u generace Vincentových současníků má zcela jiný „evropský“ ráz? Nikdo nepřekročí tak úplně svůj časový i geografický horizont svého určení.
Tradiční pohled na nepatrnost lidského snažení může mít spoustu podob. Dobové obrazoborectví mne přestalo zajímat – vždyť jde v podstatě o stále stejný, do únavy opakovaný kolotoč nepotřebného informačního šumu. Jak na to může reagovat tvůrčí člověk? Určitě ne zpravodajským glosátorstvím – to obstarají jiní. Úloha umění byla vždy přece - řečeno slovníkem obrazovek - nadstranická…
What is man, mere man / What is man, a mere man
Quotation from famous texts Solomon is thought background of this visual meditation - it was tempting to me use this semantic ambiguity and the intangibility: this position actually allows an infinite number of variations. Method of skipping white flat of canvas suggests itself the next steps - highlighting / or subconscious, automatic if you want / handwriting has a purpose in releasing the imagination. I think that a remote reference to the Eastern calligraphy would be perhaps appropriate to mention here. Have you noticed how enchanted by historical art of Japan by Vincent contemporaries generation has a totally different "European" character? Nobody is able to overstep your time horizon and his geographic destination.
The traditional view on the scantiness of human endeavor can have many forms. Today period of iconoclasm no longer interest me - after all, it is basically still the same, tired and repeating carousel of unnecessary information noise. How responds the creative person to it? Certainly not by TV glossary - it will do others. The role of the arts was always - speaking by dictionary of screens - over universal human...