IntheCentreII2389.jpg

In the Centre / In the Centre

olej, plátno / oil, canvas 250 x 420 cm - 2010

 

Myšlenka velkého formátu nutně vede k redukci prostředků. Větší plocha malby nevyhnutelně prověřuje nejen kompozici a techniku, ale především obsah. Práci na velkém formátu bych přirovnal k symfonii – obsahuje velkou míru abstraktního myšlení, vnoření se dovnitř malby, dává zapomenout na vše kolem a vrací životu barvitost a duchovní rozměr.

 

V názvu tohoto plátna jsem myslel na našeho přítele Daniela Kessnera – amerického skladatele a fenomenálního flétnistu, který zkomponoval pro náš festival v jubilejním roce 2000 vokálně-instrumentální dílo, které svojí závažností přerůstá ve význam komorní symfonie. Premiéra na zámku v Kroměříži byla slavná, Česká televize točila celovečerní záznam a Daniel se po koncertu na kameru vyjádřil, že to byl jeden z nejkrásnějších zážitků jeho života. Bude se mně povždy stýskat po blízkosti přátel…

 

 

 The idea of large format necessarily leads to a reduction in funds. Larger surface of painting inevitably examines not only the composition and technique, but also content. I would compare the work on large format to a symphony - it contains a high level of abstract thinking, nested inside the painting, makes us forget all about color and returns to life and spiritual dimension.

 

In the name of this canvas I  thought about our friend Daniel Kessner - American composer and phenomenal flutist, who composed for our anniversary festival in 2000, vocal and instrumental work, which grows in its severity into the importance of chamber symphony. Premiere at the chateau in Kromeriz was glorious, Czech TV was recording whole evening record of this composition and Daniel said / after the concert for the camera / that it was one of the most beautiful experience of his life.

I will  be always homesick after such close friends ...